17 maj 2011

Tacksamhet och glädje

Det har verkligen varit intensiva veckor och nu har saker och ting löst sig. Idag fick jag svaret att jag har fått jobbet som skolbibliotekarie på Övernäs skolbibliotek. Det känns fantastiskt bra och jag har tackat ja till det. Nu kan jag andas djupt och njuta av en lång semester, då jobbet börjar först den 1. augusti.

För övrigt så har jag skrivit en uppsats om Second Life till öppna universitet vid Åbo Akademi. Det innebar att jag fick möjligheten att bekanta mig med virtuella världar och främst försökt lära mig röra mig i Second Life. Bland annat besökte jag Dublin och Trinity College där, liksom för att ta en titt innan jag skall åka till Irland om några veckor. Dessutom skrev jag mina funderingar om hur Second Life kan användas i undervisning och bibliotek.

Det har varit mycket jobb med att planera irlandsresan också, men nu börjar det mesta vara klart och vi hade vår sista träff på söndagen. Deltagarna verkar väldigt ivriga och har tackat för en bra planering, så här har jag fått ytterligare bekräftelse, som ju behövs ibland... eller hur?

Ni är det dags för lite middag och sedan ska jag krypa under en filt och läsa. Det är lite kallt och ruggigt idag. Boken Huset vid Moskén, av Kader Abdolah närmar sig sitt slut, och den kan jag nog rekommendera. Den är väldigt intressant och lättläst. På bordet väntar Morgan Allings Kriget är slut, Tomas Tranströmer ett diktarporträtt och Smaken av Muriel Barbery. Och lyckofällan.. som jag läser ett litet stycke ur nu och då och sedan begrundar!

Hoppas ni också har det mysigt och gott!

9 kommentarer:

Katarina sa...

Hurra och grattis!

Sussi sa...

Där ser man! Det lönade sig att studera,många grattis till det fina nya jobbet!!!

viajera sa...

Stort grattis till jobbet!
Vad duktig du är som hinner med så mycket, att fixa med allt inför resan också :)

Litteraturluppen sa...

Ja, där ser man: Plötsligt så händer det!
Tack för era gratulationer! :)

Kristina W. sa...

Så roligt - grattis! :-)

(Jag sa ju att det nog dyker upp nåt :-)

Mia Hanström sa...

Lyssnade på Morgan Allings bok som ljudbok den berörd mig mycket. Hinner inte läsa så mycket böcker men ljudböcker är en fantastisk uppfinning.

Anonym sa...

Ett hjääte grattis till jobbet.
Boken Huset vid Moskén, av Kader Abdolah gick på Sveriges radio p1 som uppläsning för ett par år sen
Den är bra .missade slutet fisket kom i vägen.

Anonym sa...

Jääte grattis till jobbet
Boken Huset vid Moskén, av Kader Abdolah gick som radio följetong på sr p1 för ett par år sen
Den är bra tyvärr så missade jag slutet. fisket kom i vägen (:
Men vi har ju som tur är bibliotek. Och nu vet jag vem som skrev boken så nu kan jag leta upp den och få den klar.
Peter

Anonym sa...

Jättegrattis! Det kommer att bli perfekt för dig med resan, sen semester och uppladdning och nya jobbet blir helt perfekt
Vad roligt
Ann