1 juni 2011

Sommar

Ja, nu är det den första juni, så det gäller att försöka inse att sommaren är här och ta ut allt av den. Jag har nu haft semester några veckor men har nog knappt hunnit varva ner på grund av olika åtaganden. Jag har planerat en resa till Irland för biblioteksföreningen och litteraturföreningen på Åland så det har fört med sig en del pyssel. Vi åker iväg om en vecka ungefär!

Så har jag avslutat studierna vid Öppna Högskolan vid Åbo Akademi (åtminstone för terminen). Sedan har jag träffat mina nya arbetskamrater och lite smått börjat orientera mig i mitt nya jobb som skolbibliotekarie. Och nu har jag också ordnat en vårutfärd till Geta för litteraturföreningen, som blir av nästa söndag...

Jag har också läst en del böcker. Nu senast Morgan Allings bok Kriget är slut som var mycket berörande. Därefter blev det Muriel Barberys bok Smaken och nu har jag börjat på en bok av Lizzie Doron som heter Varför kom du inte före kriget? Alla tre är väldigt olika böcker, men alla verkar vara ganska lättlästa och engagerande.

Barnen ser fram emot sommarlovet och det är härligt att jag kan vara så mycket ledig i år. Ända till 1.8 faktiskt. Vi ska njuta, fara på läger, till stugan och bara vara.

2 kommentarer:

Kristina W. sa...

Så roligt med RSS, så att man märker om någon uppdaterat :-) Det är definitivt bloggtorka på kursbloggarna... Jag hoppas du fortsätter blogga, åtminstone till hösten - det skulle vara väldigt intressant att höra om livet som skolbibliotekarie!

Ha en skön sommar! Jag har ännu slutuppsatsen på hälft, men den ska väl gå den med:-)

Litteraturluppen sa...

Hej Kristina!

Det var roligt med din kommentar! Ja jag har nog i planerna att fortsätta blogga i en eller annan form.
Ha en skön sommar du också och hoppas vi hörs och ses!