22 apr. 2011

Kom ihåg att läsa böcker mellan inläggen och äggen!

Påminnelsen ovan är mest riktad till mig själv. Nu är jag på slutrakan av mitt läroavtal  och snart färdig med mitt examensmaterial. Det känns otroligt hur snabbt två och ett halvt år har gått. Samtidigt som det så klart är roligt att bli färdig, känns allting osäkert och vemodigt också. Det är dags för mig att börja söka nytt jobb, eftersom det tidsbundna arbetsavtalet tar slut den sista juni. Jag har satsat massor på det här och nu vet jag inte vad som väntar bakom nästa krök.

Men optimistisk som jag är, så tror jag att allt det kommer att lösa sig. Studierna har gett mig massor av nya färdigheter och kunskaper och jag vet att ingenting varit bortkastat eller onödigt. Det kommer att visa sig småningom.

Böckerna fyller mina rum, mina tankar och mitt hjärta. Med böcker som sällskap blir man aldrig ensam, var man än är i världen och i livet... 

Nu blev jag äntligen idag klar med mitt examensmaterial och har tid att läsa lite annat än det studierna kräver. Underbart!

Glad påsk, tid för påskläsning och goda påskägg önskar jag er!

2 kommentarer:

viajera sa...

Vad duktig du är!
Ha en trevlig fortsättning på den soliga helgen!

Kristina W. sa...

Jag har en arbetsplats redan, så jag är lyckligt lottad, men jag är övertygad om att det kommer att lösa sig med jobb :-) Glad påsk!