Ja, dagens bok är Sociala Medier. Gratis Marknadsföring och opinionsbildning av Pär Ström. Boken passar i min livssituation med informationsverksamheten jag håller på och studerar. Den digitala revolutionen har förändrat allt! Text, bild, ljud och filmer har blivit marknadsförare och opinionsbildare och kan skickas hit och dit över i stort sett över hela världen på nolltid. En revolution som bara har börjat....
Jag har varit en motståndare mot tekniken tidigare, men undan för undan har jag gett efter och jobbar nu med en webbplats för Ålands litteraturförening, är med på Facebook och har startat denna blogg. Under pågående kurs skall jag också publicera en film/bilder/ljud så jag hoppas Pär Ströms bok kan ge lite tips som jag kan använda i mina uppgifter och hjälpa mig att förstå sociala medier bättre.
2 kommentarer:
Markkinointi ja mielipidemuokkaus nykymedian keinoin on tosi mielenkiintoista! Meillä oli siitä kurssi Taloushallinnon ammattitutkinnossa. Olin vuoroin kauhistunut, ällistynyt, innoissani ja vihainen, mutta kylmäksi ei aihepiiri jättänyt :)
Ritu: on tosi mielenkiintoista! Sodankäynti käy jopa verkossa nykyään... Sosiaalisessa kanssakäymisessa on paljon uhkakuvia, mutta myös mahdollisuuksia. Näitä on nyt mietittävä ja tehtävänä on kirjoittaa uhkakuvista ja mahdollisuuksista aine.
Skicka en kommentar